Sunday, September 23, 2012

Tavuk Marsala


Ikea'ya her gidisimizde yedigimiz Tavuk Marsala'yi bir de ben yapayim dedim ve asagidaki tarifi uyguladim. Harika oldu.

Yalniz evde sek sarap yoktu, o yuzden Marsala sarabinin miktarini arttirdim. Bu da tavugu olmasi gerekenden biraz daha tatli yapti. Yemekte aklima geldi, sek sarap yerine beyaz sirke de konulabilir. Ayni isi gorecektir... Artik bir sonraki sefere.

Malzemeler:
  • 4 parca tavuk gogusu
  • 8 oz (app. 250 gr) mantar
  • 1/4 cup tavuk suyu
  • 1/2 cup tatli Marsala Sarabi
  •  1/4 cup sek sarap (beyaz sirke de olabilir)
  • 2 yemek kasigi kadar krema
  • 2 yemek kasigi tereyagi (isin asli bu 1 kasik olarak da kullanilabilir)
  • Biraz sivi yag
  • Un
  • Tuz
  • Karabiber

Yapilisi:
  1. Tavuklari et ezicisiyle biraz ezelim ve uzerlerine karabiber ve tuz ekleyelim. Bunu yaparken et ezicisinin tirtirli olmayan tarafini kullanmakta fayda var. Ben bir de tavuklarin uzerine seffaf foliolardan koyuyorum. Tavuklari ezmek pisme suresini azaltiyor.
  2. Tavuklari una bulayalim ve hafifce yagladigimiz tavada uzerleri kizarana, kahverengilesene kadar pisirelim/kizartalim.
  3. Kizaran tavuklari servis tabagina alalim ve sicakliklarini korumalari icin uzerlerine aluminum folio orterek beklemeye alalim.
  4. Bir yanda mantarlari keselim ve bir baska tavada 2 yemek kasigi tereyaginda (1 yemek kasigi da olabilir) uzerlerine tuz ve karabiber ekleyerek, 4-5 dakika oldurelim.
  5. Oldurdugumuz mantarlarin uzerine tavuk suyunu, tatli Marsala sarabini, sek sarabi (sirke de olabilir) ve kremayi ekleyelim. Suyunu cekene kadar orta/kisik ateste pisirelim..
  6. Mantarlari tavuklarin uzerine ekleyelim ve sicak olarak servis yapalim.
  • Burada dikkat edilmesi gereken husus: mantarlar suyunu cekmiyor, cekmiyor sonra bir anda cekiyor. Basindan ayrilmamak gerek.
  • Krema koyacaksak, kremayi onceden oda sicakligina getirmekte ve mantarlara yavasca eklemekte fayda var.

AFIYET OLSUUUUNNN!!!



No comments:

Post a Comment